Vilda přišel s požadavkem "dodělat vypínač, kterým bu se z 2 kolky stala v případě potřeby 4-kolka", odešel mu Haldex na jeho Octavii 1, automechanik neopravil a Haldex pouze odpojil. Oprava zřejmě značně převyšuje cenu vozu.
Závada prý je taková, že Haldex je v záběru furt a auto je hůř ovladatelné, v podstatě se chová jako by mělo uzávěrku diferenciálu a zadní kola jsou obě ve stejném záběru.
Vilda říká, že prý v tom měnil olej.
O haldexu nevím nic, tak nezbylo než googlit.
Pěkný popis pro uvedení do problematiky
Z toho článku je zajímavá první pastička a to že jsou tam 2 samostatné náplně a pěkná zrada je vypustit olej z rozvodovky a pokoušet se dolít do Haldexu, výsledkem je suchá rozvodovka a následná destrukce. Mohlo se to stát?
Otázky na Vildu: proč měnil olej. Bylo to jako pokus o opravu Haldexu po závadě, nebo vlastní iniciativa? Mohlo dojít k výše zmíněné chybě?

Další úvahy:
- ten olej je až na konci tedy v mechanické části, jestli to šlo vypnout odpojením, tak to asi v oleji nebude
- celý systém je mechanika tedy ozubená kolečka v oleji, ložiska..., hydraulikaolejové čerpadlo a elektronika
- aktivace Haldexu je olejem z vlastního olejového čerpadla, čerpadlo se spustí a tladem zvyšuje přenos výkonu na zadní nápravu
- 95% závad prý způsobuje právě olejové čerpadlo, tedy spíš jeho elektrická část, tedy elektromotor - uhlíky?
- elektronika je dost sofistikovaná, snímače na pp kole, úhel natočení volantu, plynový pedál, vlastní řídící jednotka haldexu komunikující s řídící jednotkou, stálo by za to prověřit diagnostikou, lze-li
Skoda Octavia I - (ne)funkčný Haldex
zde se popisuje, nefunkční haldex, chyba je v čerpadle, potažmo, sedřený komutátor v elektromotoru čerpadla haldexu.
Z googlu: Jak poznat, jestli funguje Haldex?
Zvedneme auto na zvedák, tak aby se kola nedotýkaly země, dále nastartujeme, zařadíme 1. stupeň nebo v případě automatu zařadíme do "D" a sledujeme, zda se přetáčejí všechny 4 kola. Následně zatáhneme ruční brzdu a sledujeme, zda se zadní kola přestaly otáčet, pokud ano, funkce Haldex spojky je v pořádku.
Vojtech electronics
Mezi nejčastější závady haldex jednotek se řadí působením okolních vlivů oxidace DPS a součástek. V tomto případě zoxidované plošky a chybějící součástka.
Co se tedy bude muset udělat:
- zjistit historii závady a případnou souvislost s výměnou oleje
- zjistit, kde je rozpojeno
- ověřit jak se to při zapojení chová
- pátrat po močných chybách
- případně zjistit jak volitelně připojovat - vypínač.
Views: 0

